Ankieter, który może pracować bez przerwy
W przeciwieństwie do tradycyjnych form przeprowadzania badań, takich jak maile, SMS-y czy formularze online, voicebot AI działa dokładnie wtedy, kiedy jest najbardziej potrzebny - 24 godziny na dobę i przez 7 dni w tygodniu. Może dzwonić do klientów, odbierać połączenia (nawet tysiące jednocześnie), reagować na zdarzenia (np. zakończoną usługę) lub działać w ramach zaplanowanej kampanii badawczej.
Co ważne - nie musisz się martwić, że Twoi klienci będą rozmawiać z generycznym botem. Wystarczy, że wybierzesz rozwiązanie od firmy Apifonica, które dzięki autorskiemu oprogramowaniu bazującemu na AI potrafi prowadzić rozmowę w wielu językach, w sposób płynny, zrozumiały i niezwykle naturalny. Inteligentny asystent rozpoznaje ton głosu i reaguje na pytania klienta. I - co najważniejsze - zbiera dane w sposób uporządkowany i bezbłędny.
Do czego wykorzystać voicebota?
Możliwości zastosowania voicebota w badaniach są szerokie i nie ograniczają się do klasycznego sprawdzenia poziomu satysfakcji. Jak może Ci pomóc inteligentny asystent głosowy?
- Badania CSAT i NPS - po zakończonej rozmowie lub realizacji usługi voicebot może automatycznie zadzwonić i poprosić o ocenę jakości kontaktu i komentarz albo zapytać o chęć polecenia marki innym potencjalnym klientom. Więcej o badaniu satysfakcji klienta przeczytasz tutaj: https://www.apifonica.com/pl/blog/badanie-satysfakcji-klienta-jak-sprawdzic-czy-klient-jest-zadowolony/.
- Pozyskiwanie insightów o potrzebach klientów - np. w ramach kampanii produktowej: "Czego szukasz w naszej ofercie?", "Jakie funkcje są dla Ciebie ważne?".
- Ankiety wewnętrzne (np. w HR) - badanie nastrojów pracowników, ocena onboardingu czy zbieranie sugestii zmian.
- Testy rynku i weryfikacja leadów - szybkie, automatyczne badanie reakcji na nowy produkt lub usługę, bez udziału zespołu sprzedażowego. Dzięki temu specjaliści mogą poświęcić swój cenny czas na inne zadania.
Voicebot może prowadzić równolegle tysiące rozmów. Działa z taką samą jakością na początku tygodnia, jak i w sobotę o 12.00 - czyli dokładnie wtedy, gdy niektórzy klienci mają czas odebrać telefon. Najlepszym dowodem na jego skuteczność jest historia klienta, który dzięki asystentowi głosowemu zwiększył czterokrotnie wskaźnik odpowiedzi w badaniu satysfakcji.
Voicebot AI vs. klasyczne ankiety - różnica jakości
Dlaczego warto postawić właśnie na voicebota i zrezygnować z klasycznych ankiet? Odpowiedź można ograniczyć do trzech powodów: responsywność, skuteczność i naturalność. Asystent głosowy reaguje natychmiast, jest w stanie prowadzić dialog oraz eliminuje błędy, które mogą wynikać z czynnika ludzkiego, np. zmęczenia.
Artykuł sponsorowany


Komentarze
Dodaj komentarz