W Koncepcji Programowej przewidziano budowę drogi ekspresowej S19 o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z węzłami drogowymi Iskrzynia i Miejsce Piastowe, Obwodem Utrzymania Drogowego Miejsce Piastowe. Zaplanowano też między innymi obiekty inżynierskie w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych: 2 estakady, 5 wiaduktów drogowych, 11 mostów w ciągu drogi ekspresowej, przejście nad drogą S19 dla zwierząt średnich, przejście pod obiektem inżynierskim dla średnich zwierząt, przejście pod obiektem inżynierskim dla małych zwierząt.

Okazało się, że w podłożu budowlanym projektowanego odcinka drogi występują zróżnicowane warunki gruntowe. Przeważają odcinki o prostych oraz złożonych warunkach gruntowych, są też warunki skomplikowane. W oparciu o przeprowadzone prace geofizyczne stwierdzono również, że na badanym odcinku nie występują tereny osuwiskowe. Wskazano jeden obszar potencjalnie predysponowany osuwiskowo, który po pomiarach w ramach monitoringu powierzchniowego (geodezyjnego) oraz monitoringu wgłębnego uznano jako stateczny.



Komentarze
Dodaj komentarz