Serwis NaprawmyTo.pl doskonale wpisuje się w ideę smart city. Jednym z filarów zarządzania inteligentnymi miastami jest umiejętne wykorzystanie nowych technologii w komunikacji społecznej. Jedną z zalet serwisu jest to, że funkcjonuje na zasadzie mediów społecznościowych, które w obecnym czasie wyznaczają standardy komunikacji.
Idąc chodnikiem czy jadąc samochodem, często zauważamy w przestrzeni miejskiej różnego rodzaju usterki: dziura w drodze, zniszczony przystanek autobusowy, dzikie wysypisko czy znak drogowy. Wszystkie tego typu sprawy wymagają interwencji odpowiednich służb. Właśnie po jest NaprawmyTo.pl. Szybko i sprawnie, można zgłosić zauważony problem. Wystarczy zrobić zdjęcie, krótko opisać sytuację, wybrać kategorię usterki i wskazać dokładną lokalizację na mapie. Kompletne zgłoszenie zostaje przesłane bezpośrednio do wydziału Urzędu Miasta Krosna, który ma w swoim zakresie usuwanie usterek w konkretnej kategorii.
Zalogowani użytkownicy otrzymują emialowe potwierdzenie przesłania alertu, co pozwala im także na śledzenie postępów w "naprawianiu" usterki. Mieszkańcy mogą zgłaszać usterki w 23 różnych kategoriach. Wystarczy wejść na stronę https://naprawmyto.pl/krosno.
Do lutego tego roku krośnianie zgłosili ponad dwa tysiące alertów.
- Zdecydowaną ich część, bo aż 73 procent stanowiły zgłoszenia usterek infrastruktury drogowej, niedziałającego oświetlenia ulicznego, zniszczonych przystanków i koszy na śmieci. Zgłoszenia z zakresu przyrody stanowiły jedynie 13 procent, a najwięcej alertów dotyczyło niskiej emisji i dzikich wysypisk śmieci. 13 procent dotyczyło też spraw bezpieczeństwa. Najczęściej mieszkańcy zgłaszali zakłócanie porządku publicznego, a także zauważone uszkodzone studzienki kanalizacyjne. Tylko 1 procent wszystkich zgłoszeń związanych było z zalegającym śniegiem - poinformowała Barbara Michna z Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krosna.


Komentarze
Dodaj komentarz