Naprawiaj Krosno. Zgłaszaj uwagi

Naprawiaj Krosno. Zgłaszaj uwagi

Od 2016 roku mieszkańcy Krosna mogą współdecydować o najbliższej przestrzeni publicznej. Można zgłosić zauważony problem.

Serwis NaprawmyTo.pl doskonale wpisuje się w ideę smart city. Jednym z filarów zarządzania inteligentnymi miastami jest umiejętne wykorzystanie nowych technologii w komunikacji społecznej. Jedną z zalet serwisu jest to, że funkcjonuje na zasadzie mediów społecznościowych, które w obecnym czasie wyznaczają standardy komunikacji.

Idąc chodnikiem czy jadąc samochodem, często zauważamy w przestrzeni miejskiej różnego rodzaju usterki: dziura w drodze, zniszczony przystanek autobusowy, dzikie wysypisko czy znak drogowy. Wszystkie tego typu sprawy wymagają interwencji odpowiednich służb. Właśnie po jest NaprawmyTo.pl. Szybko i sprawnie, można zgłosić zauważony problem. Wystarczy zrobić zdjęcie, krótko opisać sytuację, wybrać kategorię usterki i wskazać dokładną lokalizację na mapie. Kompletne zgłoszenie zostaje przesłane bezpośrednio do wydziału Urzędu Miasta Krosna, który ma w swoim zakresie usuwanie usterek w konkretnej kategorii.

Zalogowani użytkownicy otrzymują emialowe potwierdzenie przesłania alertu, co pozwala im także na śledzenie postępów w "naprawianiu" usterki. Mieszkańcy mogą zgłaszać usterki w 23 różnych kategoriach. Wystarczy wejść na stronę https://naprawmyto.pl/krosno.

Do lutego tego roku krośnianie zgłosili ponad dwa tysiące alertów.

- Zdecydowaną ich część, bo aż 73 procent stanowiły zgłoszenia usterek infrastruktury drogowej, niedziałającego oświetlenia ulicznego, zniszczonych przystanków i koszy na śmieci. Zgłoszenia z zakresu przyrody stanowiły jedynie 13 procent, a najwięcej alertów dotyczyło niskiej emisji i dzikich wysypisk śmieci. 13 procent dotyczyło też spraw bezpieczeństwa. Najczęściej mieszkańcy zgłaszali zakłócanie porządku publicznego, a także zauważone uszkodzone studzienki kanalizacyjne. Tylko 1 procent wszystkich zgłoszeń związanych było z zalegającym śniegiem - poinformowała Barbara Michna z Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krosna.

Źródło: UM Krosno

Komentarze

Pracownicy roku
16.02.2021 09:20
Z urzędu latają do lidla.
Odpowiedz
Marek
16.02.2021 08:18
I wypowiada sie taki pan jak @usterka. Zrobili portal zeby zglaszac to zle. Pojada w teren to zle. Pewnie samo sie zepsulo to i samo sie naprawi. Ludzie to sa ponizej inteligencji.
Odpowiedz
bobers
15.02.2021 11:53
Popieram, urzędnicy niech zajmą się tym za co pobierają comiesięczne pobory, a nie sprawami swoich prywatnych firm czy zakupów w godzinach pracy. Niech pan prezydent dokładnie się przyjrzy ich pracy w terenie.
Odpowiedz
usterka
15.02.2021 08:50
Od tego są urzędnicy im za to płacom a nie my mieszkańcy czy kierowcy
Odpowiedz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.