Raport z drugiej akcji informacyjnej dotyczącej obwodnicy Miejsca Piastowego

Raport z drugiej akcji informacyjnej dotyczącej obwodnicy Miejsca Piastowego
fot. GDDKiA Rzeszów

Ponad trzy tysiące wniosków i opinii mieszkańców oraz przedstawicieli władz samorządowych wpłynęło w ramach akcji informacyjnej dot. przebiegu obwodnicy Miejsca Piastowego. Jakie wprowadzono korekty?

Akcja informacyjna i raport


Głównym celem Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej Etap I (STEŚ-R Etap I) jest znalezienie optymalnego korytarza obwodnicy Miejsca Piastowego, Rymanowa, Beska oraz Zarszyna, który będzie najmniej kolidował z uwarunkowaniami lokalnymi takimi jak istniejąca zabudowa, tereny zabytkowe, osuwiskowe czy obszary chronione przyrodniczo.

- W ramach opracowywanej dokumentacji projektowej, przeprowadzona została druga akcja informacyjna dla społeczeństwa. W dniach 13 - 15 czerwca 2022 r. wykonawca dokumentacji zorganizował i przeprowadził spotkanie ze społeczeństwem i zainteresowanymi stronami tj. organizacjami i komitetami społecznymi - informuje Joanna Rarus z GDDKiA w Rzeszowie.

W trakcie spotkania zaprezentowano warianty tras obwodnicy Miejsca Piastowego, Rymanowa, Beska oraz Zarszyna, które były analizowane na etapie STEŚ-R Etap I. Ze spotkania informacyjnego został sporządzony "Raport z akcji informacyjnej II", który dostępny jest do wglądu w siedzibach właściwych urzędów gmin oraz na stronie internetowej GDDKiA Oddział w Rzeszowie

Korekty


W ramach przeprowadzonej akcji informacyjnej wpłynęło ponad trzy tysiące wniosków i opinii mieszkańców oraz przedstawicieli władz samorządowych. Dotyczyły one poparcia poszczególnych wariantów oraz propozycji korekt ich przebiegów. W wyniku tych wniosków wprowadzono następujące korekty:

- w wariancie 1 nastąpiła korekta przebiegu w okolicach miejscowości Widacz, dzięki której nie występuje już podział miejscowości na dwie części i odcięcie pojedynczego domu,

- w wariancie 5 zaproponowano korektę rozwiązania skrzyżowania obwodnicy z DK19, uwzględniającą zachowanie ciągłości drogi gminnej, która jest wykorzystywana przez komunikację miejską oraz zapewni bezpieczną komunikację pieszą,

- w wariancie 5 zaaprobowano podwariant 5a omijający miejscowość Zalesie,

- w wariancie 5 i 6 skorygowano przebieg obwodnicy w okolicach miejscowości Besko,

- w wariancie 6 zaproponowano podwariant 6a omijający tereny przeznaczone w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Krościenko Wyżne tereny pod zabudowę mieszkaniową.


W ramach przeprowadzonej akcji informacyjnej, uwzględniając postulaty stron, projektant przeanalizował zaproponowane możliwości korekty przebiegu obwodnicy Miejsca Piastowego, Rymanowa, Beska oraz Zarszyna.

- Wszystkie uwzględnione postulaty w poszczególnych gminach zostały zawarte w raporcie z akcji informacyjnej. Wyniki konsultacji oraz głosy społeczeństwa zostaną uwzględnione w analizie wielokryterialnej zadania inwestycyjnego oraz we wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU). Dopiero po uzyskaniu DŚU, w sposób ostateczny zostanie określony przebieg przyszłej obwodnicy Miejsca Piastowego, Rymanowa, Beska oraz Zarszyna - dodaje Joanna Rarus.

Obwodnica Miejsca Piastowego w ciągu DK28


Obwodnica Miejsca Piastowego to zadanie z rządowego Programu budowy 100 obwodnic, dla którego proces inwestycyjny dopiero się rozpoczyna. W ramach prowadzonych prac wykonawca będzie zobowiązany przeanalizować możliwość poprowadzenia obwodnicy zarówno po wschodniej, jak i zachodniej stronie miasta. Ostatecznie przebieg nowej drogi zostanie ustalony w DŚU.

Obwodnica powstanie w nowym śladzie drogi krajowej nr 28 jako droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o długości ok. 22,3 km. Inwestycja obejmie budowę pełnego zakresu DK28 klasy GP wraz ze skrzyżowaniami (ewentualnie węzłami), drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi zapewniającymi dostęp do drogi publicznej, obiektami inżynierskimi i ochrony środowiska. Zlikwidowane zostaną także kolizje z infrastrukturą techniczną niezwiązaną z drogą.

Cel inwestycji


Istniejący odcinek drogi krajowej nr 28 przechodzi przez miejscowości: Miejsce Piastowe, Iwonicz-Zdrój, Rymanów, Besko oraz Zarszyn wśród zwartej zabudowy mieszkaniowej z licznymi jednopoziomowymi skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych. Duże natężenie ruchu, na które składa się w głównej mierze ruch tranzytowy, jest niezwykle uciążliwe dla mieszkańców. Celem budowy obwodnicy Miejsca Piastowego jest więc przede wszystkim wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w tych miejscowościach.

Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Nowa trasa ułatwi tranzyt w ciągu drogi krajowej nr 28 Krosno - Sanok i dalej w kierunku wschodnim, tj. do przejścia granicznego z Ukrainą w Medyce. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Źródło: GDDKiA Rzeszów

Komentarze

dziadek
24.11.2022 16:51
A zdaniem UBywatela to którędy powinna przebiegać droga, skoro nie można jej poprowadzić przez czyjeś posesje?
Odpowiedz
obywatel
23.11.2022 19:34
Nie mam nic do rozwoju Krosna ale mam bardzo do pomysłu przebiegu trasy przez "Zalesie" Fajnie się tutaj każdemu pisze bo jest z dala od tej sytuacji ale postawcie się w sytuacji tamtych ludzi i mieszkańców przez których domy, działki i bliskie sąsiedztwo ma przebiegać ta trasa.
Odpowiedz
obywatel
23.11.2022 19:31
~bojkot miejsca No tak masz rację Krosno za to jest miastem Młodych i tętni życiem, zapomniałeś sprawdzić jak się Władza waszego Miasta przejechał w obliczeniach kosztów drogi przez "lotnisko" i w związku z tym jest mega bogata (czytaj zobaczymy na cenę śmieci po nowym roku jak będziecie refundować drogi)
Odpowiedz
obywatel
23.11.2022 19:27
~Janek Zrozum że wszystkie gminy i starostwo wypowiedziało się już na ten temat przedstawiając swój optymalny przebieg trasy dla wszystkich zainteresowanych (pewnie go widziałeś czy nie??)
Odpowiedz
do artur
22.11.2022 21:51
Gdyby nie ten grajdołek to byście z Michalitami co najwyżej na polu ziemniaki uprawiali.
Odpowiedz
bojkot miejsca
22.11.2022 21:36
Wszyscy młodzi zwiewają z tej wiochy, klimat jak za pańszczyźniany, chałupy rozwalające się i Dom Kultury na który brakuje 20 milionów złotych i stoi moloch i gnije. Chcielibyście zablokować wszelki rozwój regionu. A jeszcze w zeszłym wieku kazirodztwo kwitło w najlepsze w Miejscu. Gdyby nie Markiewicz to byście do dzisiaj czarownice na stosach palili - zabobonni i zawistni. Modlą się za figurą, a mają diabła za skórą.
Odpowiedz
Janek
22.11.2022 20:42
Zrozumcie że Obwodnica "Miejsca Piastowego" to robocza nazwa! Ta droga omija Iwonicz,Rymanów, Besko i Zarszyn. Krosno jako największe gospodarcze miasto regionu ma pełne prawo wypowiadać się w jakim kształcie będzie przebiegać nowa droga która swój początek w każdym wariancie będzie mieć w Krośnie. Miejsce Piastowe to mała wiocha która dzięki skrzyżowaniu dróg i bliskości Krosna jakoś dycha.
Odpowiedz
artur
22.11.2022 17:35
Gdy krosno robi sobie drogi to nie pyta nikogo z Miejsca Piastowego o ich przebieg, więc niech odpindoli sie w delikatny sposób od przebiegu obwodnicy Miejsca Piastowego. To nie jest obwodnica grajdołka krosno.
Odpowiedz
sirtolainen
21.11.2022 18:46
Czy ktoś z Krosna pytał kogoś z Miejsca Piastowego którędy przeprowadzić obwodnicę miasta Krosna ......... może gdyby zapytali to może wybudowali by prawdziwą obwodnicę a nie drogę łączącą Turaszówkę ze Suchodołem .. Warto pytać mądrzejszych !!!!!!!!!
Odpowiedz
SOMGORSI
21.11.2022 12:57
Państwo powinno postawić na kolej, i problem może nie w całości ale w dużej części by zniknął. Linie kolejowe świecą pustkami, szyny rdzewieją. Tyle się mówi o rewitalizacji linii kolejowych i na tym się kończy.
Odpowiedz
ciemnogród
21.11.2022 11:19
Miejscu Piastowemu nic nie pasuje. Nic im nie budować. Lubią klimaty pańszczyźniane to niech takie zostaną. Niech dojeżdżają drogami z kamieni i krowiego łajna.
Odpowiedz
Antoni
21.11.2022 11:04
Cytat: "Celem budowy obwodnicy Miejsca Piastowego jest więc przede wszystkim wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w tych miejscowościach". To jest cel budowy obwodnicy, a nie budowa drogi ekspresowej dla miejsca piastowanego do Krosna. Czy wygra rozum, czy partyjniactwo?
Odpowiedz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.