
W toku przeprowadzonych badań odkrywkowych natrafiono na starsze warstwy malarskie pochodzące z dwóch okresów czasowych, z końca XVIII w. i 2 poł. XIX w.
- Dekoracje te kolidowały z sześcioma pejzażami autorstwa Lisowskiego. Podjęto wówczas decyzję o transferze najmłodszych malowideł, co dało realną szansę wyeksponowania i poszanowania wszystkich warstw malarskich. Malowidła Lisowskiego zdjęto bez tynku, metodą strappo i przeniesiono je do sąsiedniego pomieszczenia z bliźniaczym sklepieniem. Po transferze wykonano konserwację i aranżację odsłoniętych starszych dekoracji - czytamy w informacji Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Przemyślu.

- Działania te, choć niezwykle złożone technologicznie i czasochłonne, doprowadziły do poszanowania wielu nawarstwień historycznych i zachowania ich dla następnych pokoleń - informuje WUOZ w Przemyślu.


Komentarze
Dodaj komentarz