Idea konkursu "Policjant, który mi pomógł" narodziła się osiemnaście lat temu i cyklicznie odbywa się pod honorowym patronatem Komendanta Głównego Policji. Do dzisiaj wyłoniono 85 laureatów, którzy poprzez swoje zaangażowanie, konsekwentne działanie oraz serdeczną pomoc drugiej osobie wpłynęli na kształtowanie pozytywnego wizerunku policji wśród społeczeństwa. Bo przecież bohater nie zawsze nosi pelerynę, a właśnie policyjny mundur.
Organizatorzy konkursu zachęcają do zgłaszania policjantów, którzy:
- pomogli poszkodowanym w wyniku nieszczęśliwego zdarzenia bądź wypadku;
- pomogli osobom w trudnej sytuacji życiowej;
- podali rękę w najtrudniejszym momencie życia;
- angażują się w budowanie lokalnego systemu pomocowego;
- wyróżniają się wyjątkowym profesjonalizmem, empatyczną postawą i umiejętnościami w obszarze indywidualnej pomocy osobom pokrzywdzonym przestępstwem lub doznającym przemocy domowej.
Zgodnie z regulaminem konkursu, zgłoszenia policjanta do konkursu może dokonać osoba indywidualna, instytucja lub organizacja.
Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 31 maja 2025 r.
Formularze zgłoszeniowe dostępne są na stronie policja.pl. Po wypełnieniu można nadsyłać na adres poczty elektronicznej e-mail: policjantktorymipomogl@policja.gov.pl
Laureatów konkursu wybiera komisja, w skład której wchodzi przedstawiciel Biura Prewencji KGP oraz laureaci 3 ostatnich edycji konkursu "Policjant, który mi pomógł".
Podczas wyłaniania laureatów w szczególności brane będzie pod uwagę ich zaangażowanie w działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa obywateli, jak również doświadczenie i zaangażowanie w pomoc osobom, wobec których istnieje podejrzenie, że są krzywdzone


Komentarze
Dodaj komentarz