Marka MADE IN KARPATY powraca

Marka MADE IN KARPATY powraca
fot. Andrzej Józefczyk

Promocja turystyki Karpat poprzez markę regionalną, wspieranie regionalnej przedsiębiorczości, wyróżnienie produktów i usług wysokiej jakości to główne cele nowej inicjatywy stowarzyszenia LGD "Dorzecze Wisłoka" z Zarszyna. W projekt zaangażowało się między innymi Uzdrowisko Rymanów S.A.

Od jesieni 2024 r. w Stowarzyszeniu LGD "Dorzecze Wisłoka" w Zarszynie odbywają się spotkania partnerów marki karpackiej, toczą się dyskusje, analizowane są różne drogi rozwoju, powstają dokumenty, które pozwolą na certyfikację produktów i usług wysokiej jakości pod marką MADE IN KARPATY.

Właścicielem marki od 2023 r. jest Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania "Dorzecze Wisłoka".
Marka MADE IN KARPATY powraca
- Nasze stowarzyszenie skupia lokalne samorządy - gminy i powiat, przedsiębiorców, artystów i rzemieślników oraz wytwórców. Na początku marca br. odbyło się trzecie spotkanie podczas którego dyskutowano na temat wizerunku i marketingu marki karpackiej, dokonano wyboru Kapituły Marki oraz zaakceptowano Regulamin certyfikacji produktów i usług wraz z załącznikami - mówi Tadeusz Szałankiewicz, prezes Stowarzyszenia LGD "Dorzecze Wisłoka".

W skład Kapituły weszli specjaliści z różnych dyscyplin:
- Iwona Woch - Prezes Stowarzyszenia LGD "Zielone Bieszczady"
- Marianna Jara - teolog, muzykolog, dyrygent, nauczyciel języka ukraińskiego, specjalista ornamentyki i kolorystyki karpackiej
- Aleksandra Karmelita- kulturoznawca o specjalności antropologiczno-folklorystycznej
- Tadeusz Szałankiewicz - prezes Stowarzyszenia LGD "Dorzecze Wisłoka"
- Michał Przepióra - specjalista prawa żywnościowego
Marka MADE IN KARPATY powraca
Magdalena Bolanowska, kierownik Biura LGD "Dorzecze Wisłoka" zaznacza, że marka lokalna jest nie tylko znakiem słowno-graficznym, pod którym promowana jest grupa produktów i usług.

- To również podróż po Karpatach, której towarzyszą emocje i spotkania z ludźmi, tradycje i wartości. Marka MADE IN KARPATY jest dziełem i sercem społeczności Karpat. Istotą marki karpackiej jest sieciowanie partnerów marki i komunikacja oraz przekazywanie prawdziwej i autentycznej opowieści o dziedzictwie przyrodniczo - kulturowym Karpat i ludziach tu żyjących - opowiada Magdalena Bolanowska.
Marka MADE IN KARPATY powraca
Jednym z filarów tej inicjatywy jest Uzdrowisko Rymanów S.A. Dr inż. Małgorzata Szeliga, prezes Zarządu Uzdrowiska Rymanów S.A. podkreśla, że ostanie spotkanie było kolejnym ważnym wydarzeniem w ramach wspólnej pracy nad stworzeniem silnej, rozpoznawalnej marki regionalnej.

- Było to także doskonałe forum wymiany doświadczeń i pomysłów na temat skutecznego wdrażania strategii marketingowych, które pozwolą promować autentyczność i lokalność naszych produktów. Wszyscy uczestnicy spotkania podkreślili znaczenie wspólnej pracy na rzecz wzmacniania pozytywnego wizerunku Karpat, który może stać się wizytówką naszej lokalnej gospodarki. Nasze Uzdrowisko, jako jeden z filarów inicjatywy, wspiera rozwój turystyki i lokalnych rynków, a także angażuje się w edukację i promocję wartości regionu - podkreśla prezes Małgorzata Szeliga.
Marka MADE IN KARPATY powraca
Prezes Uzdrowiska Rymanów S.A. dodaje również, że jest zdaniem projekt MADE IN KARPATY ma ogromny potencjał.

- To nie tylko marka, ale i symbol naszego regionu - z jego bogatą historią, kulturą oraz tradycjami, które warto pokazywać światu - dodaje dr inż. Małgorzata Szeliga.

Wszyscy zainteresowani współpracą oraz certyfikowaniem swoich produktów i usług mogą kontaktować się z biurem stowarzyszenia LGD "Dorzecze Wisłoka.

Komentarze

lokals
17.03.2025 09:41
A może by tak współpracę zawiązać z klubem Karpaty Krosno ? Ta sama nazwa, marka rozpoznawalna nie tylko w regionie.
Odpowiedz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.