Prace przy tunelu S19 między Rzeszowem Południe a Babicą wchodzą w decydującą fazę, a tarcza TBM Karpatka zbliża się do zakończenia drążenia pierwszej nawy. Po ponad roku pracy maszynie pozostały już tylko ostatnie metry do wykonania.
REKLAMA
Prace przy budowie tunelu na drodze ekspresowej S19 między Rzeszowem Południe a Babicą osiągają kluczowy moment. Maszyna TBM Karpatka, odpowiedzialna za wykonanie dwunawowego odcinka, zbliża się do końca drążenia pierwszej części konstrukcji. Po ponad roku nieprzerwanej pracy tarcza ma przed sobą ostatnie metry skały, przebicie ma nastąpić w grudniu.Realizacja jednego z najbardziej skomplikowanych fragmentów szlaku Via Carpatia obejmuje nie tylko budowę tunelu, ale również powstanie węzła Babica, estakad, wiaduktów, przejazdu nad linią kolejową i przejść dla zwierząt. W ramach inwestycji powstaje także MOP Lutoryż wyposażony w lądowisko dla Lotniczego Pogotowia Ratunkowego oraz nowoczesne Centrum Zarządzania Tunelem.
Maszyna posuwa się średnio o kilka metrów na dobę, co jest wynikiem dostosowanym do trudnych warunków geologicznych tego obszaru. Tunel o łącznej długości ponad dwóch kilometrów należy do najgłębiej prowadzonych i najbardziej zaawansowanych technologicznie obiektów tego typu w kraju.Odcinek S19 z Rzeszowa do Babicy odgrywa istotną rolę w usprawnieniu ruchu w południowej części województwa. Nowa trasa ma zmniejszyć obciążenie dotychczasowych dróg, szczególnie tej prowadzącej przez Boguchwałę, oraz skrócić czas podróży w kierunku granicy ze Słowacją.
REKLAMA
Komentarze
kierowca
01.12.2025 09:43
Szkoda że nie ma info na kiedy planuje się otworzyć odcinek od istniejącej S19 w Rzeszowie do zjazdu za tunelem w Babicy.
Komentarze
Dodaj komentarz