Marketingowcy średnio przeznaczali w 2015 roku 28 procent całego budżetu na działania związane z przygotowaniem contentu - takie wnioski przedstawił Content Marketing Institute. Wyniki potwierdzają, że marketing treści jest przyszłością większości kampanii marketingowych w sieci.
Oto 7 korzyści związanych z inwestowaniem w content, które przedstawia platforma content marketingowa - marketin9.

1. Budujesz wizerunek marki jako eksperta

Według Demand Gen Report aż 47 kupujących przegląda od 3 do 5 artykułów zanim zdecyduje się na zakup produktu lub usługi (dane z roku 2016). Dzięki wartościowym treściom, konsumenci postrzegają markę jako eksperta w swojej branży, który zawsze doradzi, jaki produkt wybrać i jak go wykorzystać. Marka zdobywa w ten sposób zaufanie grupy docelowej i staje się bardziej rozpoznawalna. Więcej dowiesz się na https://www.marketin9.com/heres-how-to-boost-content-marketing-with-brand-mentions/.

2. Tworzysz treści dopasowane do grupy docelowej

Content marketing skupia się na tworzeniu treści dopasowanych do konkretnej grupy docelowej. Artykuły, infografiki i filmy odpowiadają na potrzeby konsumentów, dostarczając im wartościowych informacji. Grupa docelowa dowiaduje się więcej o produktach i usługach, znajduje inspiracje, a także poznaje ciekawostki na interesujące ją tematy.

3. Nawiązujesz relację z klientami

Treści skupiają uwagę, a dzięki call to action zachęcają do pozostawiania komentarzy, lajkowania i udostępniania wpisów w mediach społecznościowych i nie tylko. W ten sposób buduje się stałą relację z odbiorcami. Content zachęca ich do aktywności, a marka może odpowiadać na zadawane pytania i prowadzić dialog pod każdym wpisem. Dowiedz się, dlaczego content marketing jest tak skuteczny - https://www.marketin9.com/tell-business-needs-help-content-marketing/.

4. Pozyskujesz wartościowe leady

Content marketing umożliwia pozyskanie wartościowych leadów. Treści zachęcają do pozostawiania danych i zapisywania się do biuletynów, dzięki czemu marka tworzy własną bazę kontaktów. Zamiast kupować bezwartościowe, przypadkowe dane kontaktowe do konsumentów niezainteresowanych ofertą, pozyskuje się mniejszą liczbę leadów, lecz przynoszących lepsze efekty podczas kampanii mailingowych i nie tylko.

5. Rozwiązujesz kryzysy wizerunkowe

Kryzysy wizerunkowe są poważnym zagrożeniem zarówno dla małych, jak i dużych przedsiębiorstw. Aby je zażegnać, marka powinna rozmawiać z odbiorcami i kontynuować dialog, pomimo pojawiających się problemów. Treści pomagają wyjaśnić wiele wątpliwości, a także odpowiedzieć na liczne pytania zadawane przez klientów, którzy chcą zwrócić towar lub złożyć reklamację na źle wykonaną usługę.

6. Ułatwiasz pracę działu obsługi klienta

Wiele pytań zadawanych przez konsumentów powtarza się, dlatego sklepy internetowe i różne firmy przygotowują FAQ, czyli odpowiedzi na najczęstsze pytania. Aby rozszerzyć zwięzłe wyjaśnienia poszczególnych kwestii, można wykorzystać content marketing. Wystarczy stworzyć filmy poradnikowe, teksty oraz zdjęcia, a klienci otrzymają dodatkowe wyjaśnienia, których oczekują.

7. Wspierasz działania SEO

Atutem content marketingu jest możliwość połączenia wartościowych treści z działaniami SEO. Dzięki treściom pozyskuje się linki, a frazy kluczowe, zamieszczane w tekstach na firmowym blogu i nie tylko, pomagają internautom dotrzeć do strony sklepu lub firmy. Content ułatwia podniesienie rankingu strony w wynikach wyszukiwania, gdyż boty Google lepiej oceniają strony wypełnione merytorycznymi treściami. Zbyt niska jakość treści może doprowadzić do zablokowania strony przez wyszukiwarkę, dlatego powinno się dbać o merytoryczność contentu.

Udostępnij ten artykuł znajomym: