Ósmoklasiści z Krosna na bardzo wysokim poziomie
10 sierpnia, 2020Wiadomości / Szkolne wieści / Krosno
Są wyniki egzaminów ósmoklasistów na zakończenie szkoły podstawowej. Które krośnieńskie szkoły podlegające pod Miasto Krosno wypadły najlepiej i jak wypadli uczniowie Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II stopnia w Krośnie?
Epidemia koronawirusa spowodował, że egzamin ósmoklasisty został przeprowadzony w dniach 16-18 czerwca i składał się z trzech przedmiotów: języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego.
Z języka polskiego arkusz standardowy zawierał 22 zadania: 14 zadań zamkniętych i 8 zadań otwartych. Wśród zadań zamkniętych pojawiły się różne ich typy: wyboru wielokrotnego, prawda-fałsz i na dobieranie. Zadania otwarte wymagały od ucznia znajomości wybranych lektur obowiązkowych, wyrażenia opinii na podany w zadaniu temat, interpretacji tekstu kultury – projektu torby inspirowanej twórczością Henryka Sienkiewicza oraz napisania ogłoszenia. W drugiej części arkusza uczeń wybierał jeden z dwóch tematów: wypowiedź o charakterze argumentacyjnym – przemówienie albo wypowiedź o charakterze twórczym - opowiadanie.
W przypadku matematyki arkusz standardowy zawierał 21 zadań. Za poprawne rozwiązanie wszystkich zadań można było uzyskać maksymalnie 30 punktów, w tym 15 punktów (50%) za rozwiązanie zadań zamkniętych oraz 15 punktów (50%) za rozwiązanie zadań otwartych. Wśród zadań zamkniętych większość stanowiły zadania wyboru wielokrotnego, w których należało wybrać jedną z podanych odpowiedzi, w dwóch zadaniach typu prawda-fałsz − ocenić prawdziwość zdań i w dwóch zadaniach na dobieranie - wskazać poprawne uzupełnienia podanych zdań. Zadania otwarte wymagały od ósmoklasistów uważnej analizy treści, w niektórych zadaniach również elementów graficznych, a następnie zaplanowania i zapisania kolejnych etapów rozwiązania oraz sformułowania odpowiedzi.
Z kolei w przypadku języka obcego nowożytnego arkusz standardowy zawierał 51 zadań, zgrupowanych w 14 wiązek. Za poprawne rozwiązanie wszystkich zadań można było uzyskać maksymalnie 60 punktów, w tym 36 punktów (60%) za rozwiązanie zadań zamkniętych (wyboru wielokrotnego, na dobieranie) oraz 24 punkty (40%) za rozwiązanie zadań otwartych. Zadania otwarte wymagały od ósmoklasistów samodzielnego sformułowania odpowiedzi (zadania z luką i/lub odpowiedzi na pytania) oraz napisania krótkiego tekstu użytkowego (e-maila).
W Krośnie do egzaminu ósmoklasisty przystąpiło 387 uczniów ze szkół podstawowych. Osiągnęli jedne z najlepszych wyników na Podkarpaciu. Średnie z poszczególnych przedmiotów są zdecydowanie wyższe od średniej krajowej i wojewódzkiej. Średnia z języka polskiego w Polsce wyniosła 59,00, na Podkarpaciu - 60,77, w Krośnie - 65; z matematyki: Polska - 46,00, Podkarpacie - 47,77, Krosno - 55; z języka angielskiego: Polska - 54,00, Podkarpacie - 52,84, Krosno - 60.
- Wyniki osiągnięte przez krośnieńskie szkoły bardzo nas cieszą. Były to wyjątkowe egzaminy z dużą zmianą w organizacji procesu nauczania, z przejściem z nauczania klasycznego na zdalne. Nauczyciele, a szczególnie uczniowie przy pomocy rodziców podjęli to wyzwania z bardzo dobrym rezultatem. Nie przeszkodził w tym brak bezpośrednich kontaktów uczniów między sobą, kontaktu uczniów z nauczycielem, choć od 1 czerwca otworzyła się możliwość konsultacji w szkołach i była obawa o spadek efektów dydaktycznych. Uzyskane wyniki świadczą o dobrze przepracowanym okresie zdalnej edukacji. Gratuluję uczniom tak napisanego egzaminu, dziękuję dyrektorom i nauczycielom za organizację oraz rodzicom za wielką pomoc w tym trudnym okresie. Teraz czekają nas nowe wyzwania, bo nie wiadomo, co będzie od 1 września - skomentował wyniki egzaminu ósmoklasistów Bronisław Baran, zastępca prezydenta Krosna.
1. SP nr 8 im. Dar Górników (74,3)
2. SP nr 15 (68,9)
3. SP nr 3 im. Marii Konopnickiej (68,0)
4. SP nr 4 im. Eugeniusza Kolanki (66,8)
5. SP nr 14 z oddziałami integracyjnymi i sportowymi im. Polskich Olimpijczyków (65,5)
6. SP nr 6 im. Janusza Korczaka (63,4)
Matematyka
1. SP nr 8 im. Dar Górników (69,7)
2. SP nr 15 (62,9)
3. SP nr 3 im. Marii Konopnickiej (62,1)
4. SP nr 14 z oddziałami integracyjnymi i sportowymi im. Polskich Olimpijczyków (54,6)
5. SP nr 7 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego (53,5)
6. SP nr 6 im. Janusza Korczaka (51,1)
Język angielski
1. SP nr 8 im. Dar Górników (74,8)
2. SP nr 15 (66,5)
3. SP nr 14 z oddziałami integracyjnymi i sportowymi im. Polskich Olimpijczyków (60,0)
4. SP nr 6 im. Janusza Korczaka (57,5)
4. SP nr 5 im. Jana Pawła II (57,5)
6. SP nr 4 im. Eugeniusza Kolanki (56,6).
Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna II stopnia w Krośnie:
- język polski (73% - drugi wynik w Krośnie)
- matematyka (58% - czwarty wynik w Krośnie)
- język angielski (64% - trzeci wynik w Krośnie)
Jak wypadły gminy w powiecie krośnieńskim: Jak wypadli ósmoklasiści z powiatu krośnieńskiego?.
Z języka polskiego arkusz standardowy zawierał 22 zadania: 14 zadań zamkniętych i 8 zadań otwartych. Wśród zadań zamkniętych pojawiły się różne ich typy: wyboru wielokrotnego, prawda-fałsz i na dobieranie. Zadania otwarte wymagały od ucznia znajomości wybranych lektur obowiązkowych, wyrażenia opinii na podany w zadaniu temat, interpretacji tekstu kultury – projektu torby inspirowanej twórczością Henryka Sienkiewicza oraz napisania ogłoszenia. W drugiej części arkusza uczeń wybierał jeden z dwóch tematów: wypowiedź o charakterze argumentacyjnym – przemówienie albo wypowiedź o charakterze twórczym - opowiadanie.
W przypadku matematyki arkusz standardowy zawierał 21 zadań. Za poprawne rozwiązanie wszystkich zadań można było uzyskać maksymalnie 30 punktów, w tym 15 punktów (50%) za rozwiązanie zadań zamkniętych oraz 15 punktów (50%) za rozwiązanie zadań otwartych. Wśród zadań zamkniętych większość stanowiły zadania wyboru wielokrotnego, w których należało wybrać jedną z podanych odpowiedzi, w dwóch zadaniach typu prawda-fałsz − ocenić prawdziwość zdań i w dwóch zadaniach na dobieranie - wskazać poprawne uzupełnienia podanych zdań. Zadania otwarte wymagały od ósmoklasistów uważnej analizy treści, w niektórych zadaniach również elementów graficznych, a następnie zaplanowania i zapisania kolejnych etapów rozwiązania oraz sformułowania odpowiedzi.
Z kolei w przypadku języka obcego nowożytnego arkusz standardowy zawierał 51 zadań, zgrupowanych w 14 wiązek. Za poprawne rozwiązanie wszystkich zadań można było uzyskać maksymalnie 60 punktów, w tym 36 punktów (60%) za rozwiązanie zadań zamkniętych (wyboru wielokrotnego, na dobieranie) oraz 24 punkty (40%) za rozwiązanie zadań otwartych. Zadania otwarte wymagały od ósmoklasistów samodzielnego sformułowania odpowiedzi (zadania z luką i/lub odpowiedzi na pytania) oraz napisania krótkiego tekstu użytkowego (e-maila).
W Krośnie do egzaminu ósmoklasisty przystąpiło 387 uczniów ze szkół podstawowych. Osiągnęli jedne z najlepszych wyników na Podkarpaciu. Średnie z poszczególnych przedmiotów są zdecydowanie wyższe od średniej krajowej i wojewódzkiej. Średnia z języka polskiego w Polsce wyniosła 59,00, na Podkarpaciu - 60,77, w Krośnie - 65; z matematyki: Polska - 46,00, Podkarpacie - 47,77, Krosno - 55; z języka angielskiego: Polska - 54,00, Podkarpacie - 52,84, Krosno - 60.
- Wyniki osiągnięte przez krośnieńskie szkoły bardzo nas cieszą. Były to wyjątkowe egzaminy z dużą zmianą w organizacji procesu nauczania, z przejściem z nauczania klasycznego na zdalne. Nauczyciele, a szczególnie uczniowie przy pomocy rodziców podjęli to wyzwania z bardzo dobrym rezultatem. Nie przeszkodził w tym brak bezpośrednich kontaktów uczniów między sobą, kontaktu uczniów z nauczycielem, choć od 1 czerwca otworzyła się możliwość konsultacji w szkołach i była obawa o spadek efektów dydaktycznych. Uzyskane wyniki świadczą o dobrze przepracowanym okresie zdalnej edukacji. Gratuluję uczniom tak napisanego egzaminu, dziękuję dyrektorom i nauczycielom za organizację oraz rodzicom za wielką pomoc w tym trudnym okresie. Teraz czekają nas nowe wyzwania, bo nie wiadomo, co będzie od 1 września - skomentował wyniki egzaminu ósmoklasistów Bronisław Baran, zastępca prezydenta Krosna.
Szkoły podlegające pod Miasto Krosno, w których uczniowie najlepiej napisali egzamin ósmoklasisty
Język polski1. SP nr 8 im. Dar Górników (74,3)
2. SP nr 15 (68,9)
3. SP nr 3 im. Marii Konopnickiej (68,0)
4. SP nr 4 im. Eugeniusza Kolanki (66,8)
5. SP nr 14 z oddziałami integracyjnymi i sportowymi im. Polskich Olimpijczyków (65,5)
6. SP nr 6 im. Janusza Korczaka (63,4)
Matematyka
1. SP nr 8 im. Dar Górników (69,7)
2. SP nr 15 (62,9)
3. SP nr 3 im. Marii Konopnickiej (62,1)
4. SP nr 14 z oddziałami integracyjnymi i sportowymi im. Polskich Olimpijczyków (54,6)
5. SP nr 7 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego (53,5)
6. SP nr 6 im. Janusza Korczaka (51,1)
Język angielski
1. SP nr 8 im. Dar Górników (74,8)
2. SP nr 15 (66,5)
3. SP nr 14 z oddziałami integracyjnymi i sportowymi im. Polskich Olimpijczyków (60,0)
4. SP nr 6 im. Janusza Korczaka (57,5)
4. SP nr 5 im. Jana Pawła II (57,5)
6. SP nr 4 im. Eugeniusza Kolanki (56,6).
Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna II stopnia w Krośnie:
- język polski (73% - drugi wynik w Krośnie)
- matematyka (58% - czwarty wynik w Krośnie)
- język angielski (64% - trzeci wynik w Krośnie)
Jak wypadły gminy w powiecie krośnieńskim: Jak wypadli ósmoklasiści z powiatu krośnieńskiego?.
Autor: /AJ/
~cynik
10-08-2020 15:07 7 40
~Niezły szajs
06-08-2020 08:44 8 39
~mecenas
04-08-2020 23:04 7 40
~,_,
04-08-2020 22:03 6 50
~sw
04-08-2020 21:45 6 41
~Gibalski
04-08-2020 15:34 5 50
~Dens
04-08-2020 09:55 2 43