Ministerstwo Infrastruktury zorganizowało 26 kwietnia wideokonferencję dotycząca podpisania umów na dokumentacje dla obwodnic Miejsca Piastowego i Przemyśla. Kiedy pojedziemy ponad 22-kilometrowym odcinkiem obwodnicy Miejsca Piastowego od granicy z Krosnem do Zarszyna?

- W ostatnich tygodniach mamy do czynienia z zalewem bardzo dobrych informacji infrastrukturalnych, jeśli chodzi o Podkarpacie. Premier zatwierdził listy Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, dzięki czemu na Podkarpacie trafiło 175 mln zł. W ubiegłym tygodniu podpisałem też programy inwestycyjne na budowę obwodnic Jasła, Kołaczyc, Pilzna i Brzostka. Dzisiaj kolejny odcinek inwestycji drogowych, czyli podpisanie umów na studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe dla obwodnic Miejsca Piastowego i Przemyśla - powiedział podczas wideokonferencji wiceminister infrastruktury Rafał Weber.



Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe to dokument, w ramach którego zostanie ustalony konkretny przebieg obwodnic oraz zostanie złożona na ten przebieg konkretna decyzja środowiskowa.



- Mamy na te dwa zadania przygotowane środki, choć wiemy, że będą na pewno kosztochłonne i mają kosztować około 1 miliarda złotych - podkreślił wiceminister infrastruktury.



W ramach programu budowy 100 obwodnic, oprócz wspomnianych wcześniej, na Podkarpaciu zostaną także wybudowane obwodnice Sanoka - II etap, Nowej Dęby i Kolbuszowej.



- Inwestycje te mają na celu wyprowadzenie ruchu tranzytowego i ciężkiego poza granice ścisłej zabudowy miejscowości. Dzięki temu kierowcy będą mogli swobodnie pokonywać te odcinki dróg, a mieszkańcy będą mieli czystsze powietrze, mnie hałasu i oczywiście bezpieczniejszą możliwość poruszania się po danej miejscowości - dodał wiceminister Rafał Weber.



Podczas wideokonferencji głos zabierali też euoposeł PiS Bogdan Rzońca, posłowie PiS: Marek Kuchciński i Adam Śnieżek, wicewojewoda podkarpacki Jolanta Sawicka, wicemarszałek województwa Piotr Pilch.



Poseł Adam Śnieżek podkreślił, że warto byłoby jeszcze pomyśleć o przedłużeniu obwodnicy z Miejsca Piastowego, która obecnie ma się skończyć w Zarszynie, aż do nowego ronda w Sanoku.



- Takie jest oczekiwanie tutejszych mieszkańców i samorządowców. Wtedy dopiero ruch na tej trasie będzie w pełni udrożniony - powiedział poseł Adam Śnieżek.



- Znam inicjatywy samorządowców w tym zakresie i zapraszam do współpracy. Chciałbym, żeby ona miała wyraz nie tylko werbalny i nie tylko formułowania oczekiwań w stronę rządu i ministerstwa. Chcę, żeby miała również wymiar konkretny, który wspólnymi siłami pozwoli na jak najlepsze skomunikowanie samego Sanoka z nowym ciągiem drogowym. Zachęcam stronę samorządowa, by nie pisali tylko pisma do Ministerstwa Infrastruktury, ale aby poważnie rozmawiali z nami na ten temat i zaangażowali się nie tylko w sposób werbalny - odpowiedział wiceminister Rafał Weber.





Dyrektor ds. zarządzania siecią drogową w GDDKiA w Rzeszowie Mariusz Błyskal poinformował, że firmy mają wykonać studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe dla obydwu inwestycji w ciągu 33 miesięcy. Wartość zadania dla obwodnicy Miejsca Piastowego w ciągu DK28 to ponad 10,6 mln zł.



- Zamówienie obejmuje opracowanie Studium korytarzowego, Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Na chwilę obecną zakres inwestycji w przypadku obwodnicy Miejsca Piastowego obejmuje odcinek DK28 począwszy od węzła Iskrzynia S19, aż za miejscowość Zarszyn - powiedział Mariusz Błyskal.



- Sam proces inwestycyjny rozpisany jest na końcową fazę III dekady obecnego wieku. Jest to proces skomplikowany. Po drodze czeka nas kilka miejsc, przez które proces może się wydłużyć. Mam jednak nadzieję, że nie doczekamy czarnego, pesymistycznego scenariusza - dodał wiceminister Rafał Weber.


~Czary mary

12-05-2021 18:16 6 31

3 dekada obecnego wieku to jakaś kpina
Odpowiedz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. terazKrosno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.