Ankieterzy w imieniu NFZ zadzwonią do pacjentów, którzy przebywali ostatnio w szpitalu. Poproszą o odpowiedź na dziewięć pytań, aby ocenić jakość pobytu w szpitalu.
Telefoniczne ankiety rozpoczęły się we wtorek 26 października. Pytania będą dotyczyć dziewięciu obszarów związanych z pobytem w szpitalu:

1. Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
2. Jaka była jakość wyżywienia?
3. Czy komunikacja była zrozumiała?
4. Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
5. Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
6. Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
7. Czy w nocy była cisza?
8. Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
9. Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?

Pacjenci będą oceniali w skali od 0 do 10.

Poprawa jakości i dostępności świadczonych usług


Jak podkreśla NFZ, celem jest poprawa jakości i dostępności świadczeń.

- Wspólnie ze świadczeniodawcami chcemy dbać o ich zdrowie. Robimy to m.in. przez monitorowanie należytej jakości i dostępności świadczeń opieki zdrowotnej oraz przez efektywne gospodarowanie środkami publicznymi. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Nasza ankieta ma na celu poznanie tej opinii i znalezienie obszarów, które wymagają poprawy.

Ankieterzy nie zadzwonią do wszystkich pacjentów, którzy leczą się w szpitalach a samo badanie jest pilotażem.

-Tym cenniejsze są dla nas opinie pacjentów, którzy wyrażą zgodę na badanie ankietowe. W codziennym pośpiechu bardzo trudno, zwłaszcza w trakcie walki o swoje zdrowie, znaleźć czas na krótką rozmowę. Liczymy jednak, że dla wspólnego dobra pacjentom uda się wygospodarować kilka minut, by odpowiedzieć na pytania ankietera. Wszystkim pacjentom bardzo dziękujemy za poświęcony nam czas i udział w ankiecie.

Jakich danych nie podawać w ankiecie?


Ankieta jest anonimowa. W trakcie ankiety pacjenci nie powinni podawać informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z jakiego korzystali).

- To jest ważne dla ich bezpieczeństwa. Ankieterzy w naszym imieniu zadadzą tylko dziewięć wymienionych pytań. Nie będą potrzebować żadnych danych pacjenta i nie będą go o nie prosić - podkreśla NFZ.

Weryfikacja ankieterów i zgłaszanie wątpliwości


W razie jakichkolwiek wątpliwości ankietowani pacjenci mogą potwierdzić ich tożsamość w naszej infolinii (TIP), pod numerem 800 190 590. NFZ prosi, aby pacjenci kończyli rozmowę z ankieterem, gdy poprosi on o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca, i poinformowali nas o tym.

- Taka sytuacja może wynikać z pomyłki w numerze telefonu. Pacjenci powinni zakończyć rozmowę i skontaktować się z nami (800 190 590) zawsze, gdy zachowanie ankieterów wzbudzi jakiekolwiek ich wątpliwości - informuje Narodowy Fundusz Zdrowia.

Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. terazKrosno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.