Nowy system elektronicznej obsługi klientów w Krośnieńskim Holdingu Komunalnym. Co można zrobić za jego pośrednictwem?
W Krośnie realizowany jest projekt "Zaangażowani w eKrosno- Inteligentne rozwiązania systemów przetwarzania danych dla mieszkańców Krosna" w ramach konkursu dotacji "Human Smart Cites. Inteligentne miasto współtworzone przez mieszkańców". Wartość całego projektu to prawie 4 mln zł, w tym dotacja z funduszy Unii Europejskiej wynosi prawie 3,6 mln zł.

Konferencja prasowa w MPGK Krosno

O nowym systemie eBOK, powstałym w ramach projektu, mówiono podczas konferencji prasowej (9 czerwca) w Krośnieńskim Holdingu Komunalnym z udziałem władz miasta Krosna i władz spółki.

- Projekty z zakresu smart cites, czyli inteligentnych miast charakteryzuje to, że ich rozwiązania i efekty mają być przyjazne mieszkańcom oraz podmiotom realizującym dla nich określone usługi. Projekt, to kolejny etap realizacji wizji rozwoju Krosna, którą wypracowaliśmy wspólnie z mieszkańcami w 2014 roku. Jest to pierwszy projekt realizowany przez Krosno o charakterze badawczo-rozwojowym, zaangażowane są ośrodki akademickie: Politechnika Rzeszowska i Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie - powiedział dr Tomasz Soliński, zastępca prezydenta Krosna.

Konferencja prasowa w MPGK Krosno

Jak podkreślił Krzysztof Wolanin, zastępca kierownika Wodociągów Krośnieńskich i szef realizowanego projektu, jest celów tego projektu.

- To przede wszystkim zbadanie całego systemu wodociągowego zarządzanego przez Krośnieński Holding Komunalny i Wodociągi Krośnieńskie pod kątem możliwości zbierania danych z sieci wodociągowej, ich automatyczna analiza, transfer systemu eBOK, a następnie przesłane odbiorcom przetworzonych informacji - stwierdził Krzysztof Wolanin.

Konferencja prasowa w MPGK Krosno

Za pośrednictwem nowego systemu eBOK, kory dostępny jest pod adresem ebok.ekrosno.pl, można między innymi opłacić faktury, zobaczyć wszystkie rozliczenia i zawarte umowy wraz z aneksami, przesyłać wnioski i zgłoszenia, korespondować poprzez czat z Biurem Obsługi Klienta, sprawdzać i podać odczyty wodomierzy, a w przypadku posiadania nakładki radiowej do zdalnego odczytu wodomierzy, otrzymać powiadomienie o prawdopodobnym wycieku wody na wewnętrznej instalacji u klienta.

- Projekt pozwala nam ograniczać też straty na sieci wodociągowej. W dość szybkim czasie pozwala zidentyfikować, w którym obszarze sieci jest awaria i podjąć natychmiastowe działania, by ją usunąć. Umożliwił też wdrożenie w Krośnieńskim Holdingu Komunalnym nowego systemu, który znacznie ułatwi mieszkańcom Krosna kontakt ze spółką - dodał prezydent Krosna Piotr Przytocki.

Konferencja prasowa w MPGK Krosno

Obsługę nowego systemu wspierają cztery filmy instruktażowe dostępne na stronie głównej eBOK, które krok po kroku wyjaśniają, jak działa unowocześnione Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta.

- Rozwiązania wdrożone w nowym eBOK sprawiają, że klienci, u których zamontowane zostały nakładki radiowe na wodomierzach głównych i którzy aktywują konto w eBOK, mają dostęp do wielu nowych rozwiązań, w tym na przykład godzinowych, dobowych, tygodniowych, miesięcznych, kwartalnych i rocznych zużyć wody oraz wskazań wodomierza. Mogą również otrzymywać powiadomienia o planowanych i awaryjnych przerwach w dostawie wody, a wizualizacja obszarów planowanych wyłączeń i miejsc awarii dostępna jest na uruchomionych w ramach systemu e-Usługach. W ramach nowego systemu udostępniony został także WMS umożliwiający pobranie i wyświetlenie tych informacji graficznych w zewnętrznych systemach klientów - podsumował Janusz Fic, prezes Krośnieńskiego Holdingu Komunalnego.

~Krasnal Piotrek

13-06-2022 13:17 9 12

Jaki będzie koszt utrzymania tego systemu i kto za to zapłaci? Konkretnie.
Odpowiedz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. terazKrosno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.