Plany GDDKiA na 2024 rok. Co zaplanowano w powiecie krośnieńskim?
07 lutego, 2024Wiadomości / Krosno
(fot. GDDKiA Rzeszów)
Rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformował o planach na rok bieżący. Co będzie realizowane w powiecie krośnieńskim?
W bieżącym roku GDDKiA zapowiedziała ciąg dalszy prac na trasie Via Carpatia, także na terenie powiatu krośnieńskiego. Realizowane sa obecnie dwa odcinki: Krosno (Iskrzynia) - Miejsce Piastowe oraz Miejsce Piastowe - Dukla.
Plan na ten rok to także uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację (ZRID) dla odcinka Dukla - Barwinek. Dzięki tej decyzji, wydanej przez Wojewodę Podkarpackiego, wykonawca będzie mógł rozpocząć roboty budowlane. Dla kolejnego odcinka S19, Domaradz - Krosno (Iskrzynia), złożony zostanie do Wojewody Podkarpackiego wniosek o wydanie decyzji ZRID.
Prowadzący do granicy ze Słowacją odcinek S19 Dukla - Barwinek jest jednym z trudniejszych pod względem budowy geologicznej i uwarunkowań środowiskowych.
- Teren charakteryzuje się różnorodnym i skomplikowanym ukształtowaniem, przechodząc na przemian przez wzniesienia i doliny, które w przeważającej części są głębokimi jarami z płynącym w ich dnie ciekiem wodnym - informuje Joanna Rarus z GDDKiA w Rzeszowie.
Specyficzne ukształtowanie terenu skutkuje występowaniem w sumie 19 obszarów osuwiskowych i predysponowanych osuwiskowo. Stąd też konieczność budowy w ciągu trasy głównej 15 estakad. Najdłuższa będzie miała ok. 1,1 km i rozpięta będzie nad doliną na filarach o wysokości ok. 35 m od poziomu terenu.
- Zbudujemy również dziesięć mostów, sześć wiaduktów drogowych, sześć przejść dla zwierząt, w tym cztery dla zwierząt małych, jedno dla zwierząt średnich, jedno dla zwierząt dużych, a także szereg obiektów w ciągu dodatkowych jezdni - dodaje Joanna Rarus.
Powstaną również cztery miejsca do kontroli i ważenia pojazdów. W miejscu połączenia S19 z istniejącą DK19 wybudowany zostanie węzeł drogowy Barwinek.
Odcinek Domaradz - Krosno (Iskrzynia) obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 12,5 km, o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w obu kierunkach oraz pas awaryjny. W ciągu trasy głównej powstanie siedem estakad, osiem mostów, osiem wiaduktów drogowych, trzy przejścia dla zwierząt (dwa dla zwierząt średnich i jedno dla zwierząt dużych), trzy przepusty, a także szereg obiektów w ciągu dodatkowych jezdni. Rozpiętość trzech estakad w ciągu drogi ekspresowej będzie przekraczać 400 m, natomiast najdłuższa będzie mierzyć ok. 700 m i przebiegać będzie nad doliną na filarach o wysokości dochodzącej do 30 m.
Bieżący rok to na Podkarpaciu także realizacja mniejszych, ale nie mniej ważnych zadań, takich jak budowa chodników, przebudowa skrzyżowań, remonty mostów czy istniejących odcinków dróg.
W powiecie krośnieńskim roboty budowlane będą kontynuowane i zakończone w tym roku na następujących zdaniach:
- remont mostu przez Jasiołkę w Zboiskach w ciągu DK9 (wartość: 2,75 mln zł)
- budowa mostu przez potok Flora w Klimkówce w ciągu DK28 (wartość: 7,39 mln zł)
W tym roku w powiecie krośnieńskim zaplanowano rozpoczęcie i zakończenie robót budowlanych na następujących zadaniach:
- budowa chodnika z odwodnieniem w ciągu DK19 w Lipowicy o dł. 0,4 km (wartość: 0,38 mln zł)
- budowa chodnika w ciągu DK19 w Równe (wartość: 0,27 mln zł)
- budowa chodnika w ciągu DK19 Równe - Cergowa o dł. 0,8 km (wartość: 0,94 mln zł).
Plan na ten rok to także uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację (ZRID) dla odcinka Dukla - Barwinek. Dzięki tej decyzji, wydanej przez Wojewodę Podkarpackiego, wykonawca będzie mógł rozpocząć roboty budowlane. Dla kolejnego odcinka S19, Domaradz - Krosno (Iskrzynia), złożony zostanie do Wojewody Podkarpackiego wniosek o wydanie decyzji ZRID.
Prowadzący do granicy ze Słowacją odcinek S19 Dukla - Barwinek jest jednym z trudniejszych pod względem budowy geologicznej i uwarunkowań środowiskowych.
- Teren charakteryzuje się różnorodnym i skomplikowanym ukształtowaniem, przechodząc na przemian przez wzniesienia i doliny, które w przeważającej części są głębokimi jarami z płynącym w ich dnie ciekiem wodnym - informuje Joanna Rarus z GDDKiA w Rzeszowie.
Specyficzne ukształtowanie terenu skutkuje występowaniem w sumie 19 obszarów osuwiskowych i predysponowanych osuwiskowo. Stąd też konieczność budowy w ciągu trasy głównej 15 estakad. Najdłuższa będzie miała ok. 1,1 km i rozpięta będzie nad doliną na filarach o wysokości ok. 35 m od poziomu terenu.
- Zbudujemy również dziesięć mostów, sześć wiaduktów drogowych, sześć przejść dla zwierząt, w tym cztery dla zwierząt małych, jedno dla zwierząt średnich, jedno dla zwierząt dużych, a także szereg obiektów w ciągu dodatkowych jezdni - dodaje Joanna Rarus.
Powstaną również cztery miejsca do kontroli i ważenia pojazdów. W miejscu połączenia S19 z istniejącą DK19 wybudowany zostanie węzeł drogowy Barwinek.
Odcinek Domaradz - Krosno (Iskrzynia) obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 12,5 km, o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w obu kierunkach oraz pas awaryjny. W ciągu trasy głównej powstanie siedem estakad, osiem mostów, osiem wiaduktów drogowych, trzy przejścia dla zwierząt (dwa dla zwierząt średnich i jedno dla zwierząt dużych), trzy przepusty, a także szereg obiektów w ciągu dodatkowych jezdni. Rozpiętość trzech estakad w ciągu drogi ekspresowej będzie przekraczać 400 m, natomiast najdłuższa będzie mierzyć ok. 700 m i przebiegać będzie nad doliną na filarach o wysokości dochodzącej do 30 m.
Bieżący rok to na Podkarpaciu także realizacja mniejszych, ale nie mniej ważnych zadań, takich jak budowa chodników, przebudowa skrzyżowań, remonty mostów czy istniejących odcinków dróg.
W powiecie krośnieńskim roboty budowlane będą kontynuowane i zakończone w tym roku na następujących zdaniach:
- remont mostu przez Jasiołkę w Zboiskach w ciągu DK9 (wartość: 2,75 mln zł)
- budowa mostu przez potok Flora w Klimkówce w ciągu DK28 (wartość: 7,39 mln zł)
W tym roku w powiecie krośnieńskim zaplanowano rozpoczęcie i zakończenie robót budowlanych na następujących zadaniach:
- budowa chodnika z odwodnieniem w ciągu DK19 w Lipowicy o dł. 0,4 km (wartość: 0,38 mln zł)
- budowa chodnika w ciągu DK19 w Równe (wartość: 0,27 mln zł)
- budowa chodnika w ciągu DK19 Równe - Cergowa o dł. 0,8 km (wartość: 0,94 mln zł).
Źródło: GDDKiA Rzeszów, Autor: /AJ/
~time1159
10-02-2024 12:55 1 1
~Iwoniczanin
08-02-2024 23:04 0 1
~kon rafał
08-02-2024 22:53 0 1
Łężany - Krosno
Rogi - Iwonicz
Miejsce Piastowe( odcinek gdzie są roboty drogowe)
to można urwać koło nie mówiąc już o poważniejszych poważniejszych stratach materialnych :)
~mocium_panie
08-02-2024 17:17 7 1
~Kierowca
08-02-2024 10:17 0 3