Linia kolejowa biegnąca przez Krosno zostanie zmodernizowana. Jest przetarg
12 września, 2024Wiadomości / Krosno
Stacja kolejowa Krosno
(fot. Krzysztof Dzidek/PKP PLK)
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na rewitalizację trasy kolejowej Jasło - Nowy Zagórz biegnącej przez Krosno i gminy powiatu krośnieńskiego.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podkreślają, że przetarg na rewitalizację trasy kolejowej Jasło - Nowy Zagórz to istotny krok do realizacji inwestycji na podkarpackim odcinku linii nr 108 Stróże - Krościenko. Przedsięwzięcie ułatwi podróże pociągiem ze stolicy Podkarpacia w Bieszczady.
- Inwestujemy w kolej, by jej ogromny potencjał był efektywnie wykorzystywany przez podróżnych i mieszkańców. Wszczęliśmy kolejne postępowanie przetargowe na rewitalizację podkarpackiego odcinka trasy Stróże - Krościenko. Ogłoszone w ubiegłym tygodniu trzy przetargi, szacowane na 6 mld zł pozwolą na realizację ważnych projektów w regionach, w tym także na Podkarpaciu. Podjęte przedsięwzięcia przyniosą wymierne korzyści dla rozwoju i wzmocnienia rangi kolei w Polsce - powiedział Piotr Wyborski, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Inwestycja jest podzielona na etapy o różnych zakresach robót. Przyszłe prace obejmą m.in. przebudowę peronów na stacjach i przystankach między Jasłem a Nowym Zagórzem, która korzystnie zmieni poziom obsługi podróżnych. Zwiększy się komfort i bezpieczeństwo. Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podkreśla, że ważnym efektem przyszłych prac będą także dodatkowe miejsca zatrzymywania się pociągów, które zbliżą mieszkańców do kolei. Zapewnią im lepszą dostępność i ułatwią komunikację.
- Dla sprawniejszych i bezpieczniejszych podróży zrealizujemy przebudowę torów, przejazdów kolejowo-drogowych oraz obiektów inżynieryjnych. Wymienimy istotne dla prowadzenia ruchu kolejowego elementy takie jak rozjazdy, zamontujemy również nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej - mówi Dorota Szalacha.
Zaznacza jednocześnie, że na chwilę obecną jest za wcześnie, by mówić o szczegółach, co w jakim miejscu powstanie. Podpisanie umowy z wykonawcą przewidywane jest w połowie 2025 r.
Inwestycję między Jasłem a Nowym Zagórzem zaplanowano w ramach projektu pn. "Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło - Nowy Zagórz wraz z budową łącznicy kolejowej Jedlicze - Szebnie". Finansowanie przewidziane jest przy wsparciu Funduszy Unijnych dla Polski Wschodniej.
Częścią tego projektu jest również budowa łącznicy Jedlicze - Szebnie. Obecnie dla tego zadania prowadzone jest postępowanie przetargowe.
- Inwestujemy w kolej, by jej ogromny potencjał był efektywnie wykorzystywany przez podróżnych i mieszkańców. Wszczęliśmy kolejne postępowanie przetargowe na rewitalizację podkarpackiego odcinka trasy Stróże - Krościenko. Ogłoszone w ubiegłym tygodniu trzy przetargi, szacowane na 6 mld zł pozwolą na realizację ważnych projektów w regionach, w tym także na Podkarpaciu. Podjęte przedsięwzięcia przyniosą wymierne korzyści dla rozwoju i wzmocnienia rangi kolei w Polsce - powiedział Piotr Wyborski, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Inwestycja jest podzielona na etapy o różnych zakresach robót. Przyszłe prace obejmą m.in. przebudowę peronów na stacjach i przystankach między Jasłem a Nowym Zagórzem, która korzystnie zmieni poziom obsługi podróżnych. Zwiększy się komfort i bezpieczeństwo. Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podkreśla, że ważnym efektem przyszłych prac będą także dodatkowe miejsca zatrzymywania się pociągów, które zbliżą mieszkańców do kolei. Zapewnią im lepszą dostępność i ułatwią komunikację.
- Dla sprawniejszych i bezpieczniejszych podróży zrealizujemy przebudowę torów, przejazdów kolejowo-drogowych oraz obiektów inżynieryjnych. Wymienimy istotne dla prowadzenia ruchu kolejowego elementy takie jak rozjazdy, zamontujemy również nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej - mówi Dorota Szalacha.
Zaznacza jednocześnie, że na chwilę obecną jest za wcześnie, by mówić o szczegółach, co w jakim miejscu powstanie. Podpisanie umowy z wykonawcą przewidywane jest w połowie 2025 r.
Inwestycję między Jasłem a Nowym Zagórzem zaplanowano w ramach projektu pn. "Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło - Nowy Zagórz wraz z budową łącznicy kolejowej Jedlicze - Szebnie". Finansowanie przewidziane jest przy wsparciu Funduszy Unijnych dla Polski Wschodniej.
Częścią tego projektu jest również budowa łącznicy Jedlicze - Szebnie. Obecnie dla tego zadania prowadzone jest postępowanie przetargowe.
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Autor: opr. /AJ/
~wefdsa3
16-09-2024 21:19 1 0
~wertyuio980
16-09-2024 11:15 2 3
~pasażer
15-09-2024 15:35 3 0
~Dominik
14-09-2024 09:20 3 2
~Marian
13-09-2024 11:27 3 7
~Tadek
13-09-2024 10:22 4 14
~UE NIE
13-09-2024 09:10 2 15
~Coo
12-09-2024 19:29 2 18
Firmy przewozowe busami chyba by to odczuły...
~jedliczanka
12-09-2024 13:29 1 0