Uczennice technikum fryzjerskiego i branżowej szkoły I stopnia w zawodzie fryzjer z ZSP Nr 2 w Krośnie odbyły staże i praktyki w Portugalii.
Europejskie trendy we współczesnym fryzjerstwie mogły poznawać uczennice klas fryzjerskich oraz nauczycielka przedmiotów zawodowych fryzjerskich i kosmetycznych Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Krośnie, dzięki realizacji projektu „Stawiamy na zagraniczne doświadczenie zawodowe” - Portugalia 29.04 – 17.05. 2019 r. w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+.

Stażystki oraz praktykantka odbywały trzytygodniowe staże i praktykę zawodową w salonach fryzjerskich i fryzjersko – kosmetycznych w pięknych miastach Povoa de Varzim i Esposende położonych w północnej części Portugalii tuż nad Oceanem Atlantyckim. Współpraca szkoły z portugalską firmą Euromob umożliwiła beneficjentkom odbycie staży i praktyk w warunkach, jakich nie jest w stanie zapewnić szkoła.

ZSP Nr 2 w Krośnie

14 adeptów fryzjerstwa oraz 1 nauczyciel uczyli się zawodu w renomowanych przedsiębiorstwach branżowych. Zarówno w czasie staży jak i praktyk uczestniczki zdobyły bardzo cenne doświadczenie zawodowe i wiedzę na temat specyfiki poszczególnych stanowisk pracy, a także wykonywania usług fryzjerskich i kosmetycznych odmiennych od polskich standardów.

Beneficjentki projektu bardzo wysoko oceniły kompetencje zawodowe oraz zaangażowanie w nauczanie zawodu pracodawców wybranych przez firmę Euromob do realizacji projektu. Dzięki temu, oprócz doskonalenia umiejętności zawartych w programie staży i praktyk, miały okazję nauczyć się nieznanych im wcześniej usług, czyli wykonywania zabiegów nawilżających włosy za pomocą wysokiej klasy urządzeń cenionych, europejskich firm, modelowania suchych włosów, prostowania włosów za pomocą szczotki i suszarki, keratynowego przedłużania włosów oraz prawidłowego masażu głowy podczas jej mycia. Ten zabieg (masaż głowy) jest w Portugalii uznawany za bardzo ważną fazę wstępną, której fryzjerzy poświęcają dużo czasu, od 20 do 30 minut.

ucvzennice fryzjer

Podczas pracy uczennice mogły wypróbować działanie nieznanych w Polsce materiałów fryzjerskich i kosmetycznych. Uczestniczyły w instruktażu nowych technik strzyżenia oraz obserwowały wykonywanie krótkich cięć przy pomocy brzytwy. Poszerzenie wiedzy i umiejętności zawodowych nie jest jedyną korzyścią z udziału w zagranicznych stażach. Dodatkowy atut stanowi możliwość doskonalenia kompetencji językowych. Przed mobilnością uczennice poznawały słownictwo branżowe w tym języku portugalskim, uczestnicząc w kursie przygotowanym na szkolnej platformie Moodle przez koordynatora projektu, natomiast podczas staży realizowały dwudziestogodzinny kurs prowadzony przez lektora języka portugalskiego.

ZSP Nr 2 w Krośnie

Okazji do nawiązywania obcojęzycznych kontaktów miały wiele, rozmawiały z pracodawcami, klientami czy obsługą salonu. Gdy pojawiły się trudności z porozumieniem stażystki wspierały się językiem angielskim. Niecodzienna sytuacja, w jakiej znalazły się uczestniczki, zmieniła ich stosunek do nauki języków obcych. Zauważyły, jak ważna jest ich znajomość. Niewątpliwym walorem zagranicznych mobilności są również atrakcje turystyczne, które oferują organizatorzy. Stażystki w wolnym czasie odbyły wycieczki do wspaniałych, historycznych miejsc, takich jak: Braga, Aveiro, Guimaraes, Vila do Conde czy Porto.

Po powrocie uczestniczki podzieliły się swoimi wrażeniami z pobytu, nowymi umiejętnościami i świeżymi doświadczeniami z kolegami oraz koleżankami z klasy w czasie zajęć i praktyk zawodowych. Natomiast przed całą społecznością szkolną zaprezentują swoje umiejętności w czasie Dnia Europejskiego. Pochwalą się także otrzymanymi certyfikatami (zawodowymi, językowymi i Europass Mobilność), które uznawane są w całej Unii Europejskiej. Zyski z udziału w zagranicznych stażach są niepoliczalne i niewątpliwe staną się atutem w przyszłości w czasie poszukiwania i wykonywania pracy zawodowej.

Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. terazKrosno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.