XXXIX Krośnieńskie Spotkania Teatralne - Letnie osy kąsają nawet w listopadzie
-
Regionalne Centrum Kultur Pogranicza w Krośnie
Kolejowa 1, Krosno
65.00zł - 80.00zł
XXXIX Krośnieńskie Spotkania Teatralne - Letnie osy kąsają nawet w listopadzie
5 listopada 2017, godzina 19.00
Letnie osy kąsają nawet w listopadzie
Teatr Dramatyczny miasta stołecznego Warszawy - Scena Na Woli
Obsada: Witold Dębicki, Katarzyna Herman, Zdzisław Wardejn
Bilet 80 zł / 70 zł ulgowy / 65 zł balkon
Sztuka Iwana Wyrypajewa „Letnie osy kąsają nas nawet w listopadzie”, której polska prapremiera w reżyserii Wojciecha Urbańskiego miała miejsce ostatnio w Teatrze Dramatycznym (Scena Na Woli), przywodzi na myśl schemat dramatu „Kto się boi Virginii Woolf” Edwarda Albeego z lat 60. Choć wzór to przetworzony, w którym na pierwszy rzut oka brakuje jednego ogniwa – pary dla Josepha, chodzi niemal o to samo. Spotkanie trojga bliskich sobie ludzi. Rozmowa zaczyna się grą towarzyską i prowadzi do walki, w której stopniowo bohaterowie zrzucają maski. Ścierają się poglądy na życie, wracają wspomnienia z dzieciństwa, pojawiają się tematy samotności, przemijania i relacji damsko-męskich. „Letnie osy kąsają nas nawet w listopadzie” to sztuka przewrotna. Wyrypajew bawi się konwencjami komedii salonowej, nawiązuje do wielkiej literatury rosyjskiej i teatru absurdu.
5 listopada 2017, godzina 19.00
Letnie osy kąsają nawet w listopadzie
Teatr Dramatyczny miasta stołecznego Warszawy - Scena Na Woli
Obsada: Witold Dębicki, Katarzyna Herman, Zdzisław Wardejn
Bilet 80 zł / 70 zł ulgowy / 65 zł balkon
Sztuka Iwana Wyrypajewa „Letnie osy kąsają nas nawet w listopadzie”, której polska prapremiera w reżyserii Wojciecha Urbańskiego miała miejsce ostatnio w Teatrze Dramatycznym (Scena Na Woli), przywodzi na myśl schemat dramatu „Kto się boi Virginii Woolf” Edwarda Albeego z lat 60. Choć wzór to przetworzony, w którym na pierwszy rzut oka brakuje jednego ogniwa – pary dla Josepha, chodzi niemal o to samo. Spotkanie trojga bliskich sobie ludzi. Rozmowa zaczyna się grą towarzyską i prowadzi do walki, w której stopniowo bohaterowie zrzucają maski. Ścierają się poglądy na życie, wracają wspomnienia z dzieciństwa, pojawiają się tematy samotności, przemijania i relacji damsko-męskich. „Letnie osy kąsają nas nawet w listopadzie” to sztuka przewrotna. Wyrypajew bawi się konwencjami komedii salonowej, nawiązuje do wielkiej literatury rosyjskiej i teatru absurdu.