
Konkursy skierowane zostały do uczniów szkół gimnazjalnych, którzy chcą sprawdzić się w wybranych przez siebie zawodach, a także zaprezentować swój talent i kreatywność w tworzeniu fryzur oraz potraw.
Głównym celem turniejów było ukazanie uczniom atrakcyjności zawodów fryzjerskiego i gastronomicznego, pomoc w rozpoznaniu predyspozycji zawodowych oraz rozwijanie pasji w tych kierunkach. Na zainteresowanych zawodowymi zmaganiami gimnazjalistów czekały wcześniej przygotowane w szkolnych pracowniach stanowiska pracy, co stanowiło wspaniałą okazję do praktycznego poznania specyfiki wybranego przez ucznia zawodu.

W czasie rozmów z nauczycielami i uczniami ZSP Nr 2 gimnazjaliści uzyskali wyczerpujące informacje na temat oferty kształcenia i atmosfery panującej w szkole. Szkoła zaprezentowała szeroki wachlarz możliwości kształcenia, zajęć pozalekcyjnych, innowacji edukacyjnych i kursów zawodowych, których zakres programowy znacznie wykracza poza kanony szkolne i pozwala uczniom rozwijać się w różnych kierunkach, a także poszerzać umiejętności i kompetencje.
Gimnazjaliści przekonali się, że ZSP Nr 2 dba o wszechstronny rozwój swoich uczniów, stwarzając im możliwość uczestnictwa w zagranicznych stażach zawodowych w ramach projektów europejskich ERASMUS+. Uczniowie, którzy niedawno doskonalili swoje umiejętności zawodowe w Rimini we Włoszech (projekt: Europejskie podróże po wiedzę i doświadczenie zawodowe – staże zagraniczne”) częstowali swoich młodszych kolegów włoskimi smakołykami wykonanymi według włoskich receptur, a były to: calzone z brokułami, kurczakiem i ricottą, gniazdka makaronowe, bruschettę, sałatkę z owoców morza, pizzę, tiramisu i drobne ciasteczka. Smakołyki zostały przygotowane w ramach tzw. „dnia włoskiego”.
Najcenniejsze dla zainteresowanych kształceniem w szkołach zawodowych i branżowych uczniów było obserwowanie starszych koleżanek i kolegów podczas pracy, czyli: parzenia kawy, przygotowywania potraw, czesania fryzur, wykonywania profesjonalnego makijażu i zabiegów kosmetycznych.



Komentarze
Dodaj komentarz