W Polsce trwają prace nad zmianami w przepisach ogólnokrajowych, mających pomóc przedsiębiorcom w prowadzeniu działalności gospodarczej w czasie pandemii. Urząd Miasta Krosna wystąpił do Ministerstwa Rozwoju, Ministerstwa Zdrowia oraz Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych z siedzibą w Warszawie, z zapytaniem w kwestii opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. W przyjętych na chwilę obecną przepisach tzw. „tarczy antykryzysowej” nie wprowadzono rozwiązań, umożliwiających przedsiębiorcom przesunięcie terminów bądź umorzenia opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
Zasady wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, wysokość opłat za zezwolenia czy terminy wpłat pozostają bez zmian. Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, obowiązuje jednolicie na terenie całego kraju i Urząd Miasta Krosna nie może zmienić tych regulacji. Samorząd nie ma podstaw aby przesunąć termin płatności, zwolnić przedsiębiorcę z opłaty lub ją zwrócić. Takie działanie wymagałoby zmiany ustawy przez Sejm.
Brak wniesienia opłaty raty w dodatkowym terminie wraz z wymaganą dodatkową 30% opłatą spowoduje wygaszenie zezwolenia. Przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z tych przyczyn, może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia.


Komentarze
Dodaj komentarz