Nowy eBOK dla klientów Krośnieńskiego Holdingu Komunalnego

Nowy eBOK dla klientów Krośnieńskiego Holdingu Komunalnego
fot. Krośnieński Holding Komunalny

Krośnieński Holding Komunalny uruchomił nowy system do elektronicznej obsługi klientów. Jakie ma zalety?

Nowy eBOK powstał w ramach realizowanego przez Miasto Krosno projektu pn. "Zaangażowani w eKrosno - Inteligentne rozwiązania systemów przetwarzania danych dla mieszkańców Krosna", w ramach konkursu dotacji "Human Smart Cities. Inteligentne miasta współtworzone przez mieszkańców", współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020.

- Nasi partnerzy projektowi, czyli Politechnika Rzeszowska oraz Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, w ścisłej współpracy z wykonawcami oraz zespołem specjalistów Krośnieńskiego Holdingu Komunalnego przeprowadzili szereg badań oraz przygotowali szczegółowe opracowania i rekomendacje dotyczące rozwiązania problemów w zakresie dostaw wody i potrzeb mieszkańców w tym zakresie. Efektem jest między innymi nowy system eBOK - informuje dr Tomasz Soliński, zastępca prezydenta Krosna.

Rejestracja do nowego systemu eBOK opiera się na informacjach, które Krośnieński Holding Komunalny posiada już o kliencie, tj. numer faktury, wartość faktury, PESEL/NIP. Możliwe jest również logowanie poprzez Węzeł Krajowej Identyfikacji Elektronicznej, czyli np. Profil zaufany, e-dowód czy za pomocą bankowości elektronicznej. Obsługę nowego systemu wspierają materiały w formie 4 filmów instruktażowych, dostępnych na stronie głównej eBOK, które krok po kroku wyjaśniają, jak działa unowocześnione Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta.

Rozwiązania wdrożone w nowym eBOK-u sprawiają, że klienci, u których zamontowane zostały nakładki radiowe na wodomierzach głównych i którzy aktywują konto eBOK, mają dostęp do wielu nowych rozwiązań, w tym np. godzinowych, dobowych, tygodniowych, miesięcznych, kwartalnych i rocznych zużyć wody oraz wskazań wodomierza. Zalogowani w systemie mieszkańcy Krosna mogą również otrzymywać powiadomienia o planowanych i awaryjnych przerwach w dostawie wody, a wizualizacja obszarów planowanych wyłączeń i miejsc awarii dostępna jest na uruchomionych w ramach systemu e-Usługach. W panelu tym prezentowane są m.in.: graficzny przebieg sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, lokalizacje hydrantów ppoż., obiektów Krośnieńskiego Holdingu Komunalnego i stref ochrony ujęć oraz informacje o prowadzonych przez spółkę inwestycjach i inne aktualności. W ramach nowego systemu udostępniony został także WMS umożliwiający pobranie i wyświetlenie powyższych informacji graficznych w zewnętrznych systemach klientów.

Za pośrednictwem systemu eBPK można m.in.: opłacić faktury, zobaczyć wszystkie rozliczenia i zawarte umowy wraz z aneksami, przesyłać wnioski i zgłoszenia, korespondować on-line z Biurem Obsługi Klienta, sprawdzić i podać odczyty wodomierzy, a w przypadku posiadania nakładki radiowej - otrzymać powiadomienie o prawdopodobnym wycieku wody na wewnętrznej instalacji u klienta.
Poza tym w nowym eBOK-u w prosty sposób można zgłosić odczyt pozostałych wodomierzy (bez nakładek radiowych), zaktualizować dane użytkownika, hasło czy adres e-mail do logowania. Użytkownicy, którzy wyrazili zgodę na otrzymanie faktur w wersji elektronicznej (e-faktura), mogą pobrać fakturę w formacie pliku PDF, mogą też dokonać ePłatności - tj. wpłaty za konkretną fakturę lub spłaty należności zaległych lub bieżących, a klienci będący w bazie mogą otrzymywać automatyczne powiadomienia (poprzez e-mail lub SMS) o wystawionych fakturach, terminach płatności oraz ich wysokości.

Ważną funkcjonalnością nowego systemu jest możliwość składania wniosków w formie elektronicznej, z możliwością śledzenia postępu zgłoszonej sprawy wraz z powiadomieniem drogą mailową o kolejnych jej etapach oraz wydanej decyzji. Moduł e-wnioski zawiera 26 dedykowanych elektronicznych formularzy dotyczących obsługi klientów w zakresie dostawy wody i odprowadzania ścieków. Jest to olbrzymie udogodnienie, z którego warto skorzystać jako alternatywa kontaktu telefonicznego bądź wizyty osobistej w siedzibie Krośnieńskiego Holdingu Komunalnego w celu zdobycia informacji o postępach i etapach zgłoszonej sprawy.

- Korzystanie z nowego eBOK-a znacznie ułatwi naszym klientom kontakty z naszą Spółką oraz dostarczy wielu istotnych informacji na temat świadczonych usług. Dlatego zachęcamy wszystkich naszych Klientów do zapisu do nowego eBOK-a i zapoznania się z jego funkcjonalnością. Dokonywane sukcesywnie zmiany w systemie eBOK mają na celu lepszą obsługę naszych Klientów i dlatego będziemy wdzięczni za Państwa uwagi, spostrzeżenia i sugestie co usprawnić lub uzupełnić, gdyż pozwolą nam one w przyszłości usprawnić nasz system - podkreśla Janusz Fic, prezes Krośnieńskiego Holdingu Komunalnego.

Filmy instruktażowe o sposobie rejestracji i logowania do nowego systemu e-BOK, a także o jego funkcjonalności:

https://youtu.be/IqQsl09e3n8

https://youtu.be/24jVGq1ghOU

https://youtu.be/DwHVc02hfE0

https://youtu.be/wCYwgdd17MM
Źródło: Krośnieński Holding Komunalny

Komentarze

Suweren
04.06.2022 07:54
Dobra, a teraz ile to kosztowało i ile będzie kosztować obsługa i kto za to zapłaci? Konkretnie.
Odpowiedz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.