- Marzyliśmy o dokończeniu tej inwestycji - powiedział prezydent Piotr Przytocki podczas oficjalnego otwarcia przebudowanego odcinka DK28, które odbyło się 2 lipca.
Prace IV etapu przebudowy krośnieńskiej "obwodnicy" rozpoczęły się 19 grudnia 2019 i trwały pomimo trudnej sytuacji epidemicznej nieprzerwanie do 5 maja 2021.
- W ramach inwestycji dobudowano nową jezdnię, wraz z wiaduktem nad torami kolejowymi. Wymieniono nawierzchnię na całym odcinku, wykonano nowe węzły komunikujące tereny przemysłowe oraz dzielnicę Polanka. Inwestycja ta znacząco podniosła dostępność dla mieszkańców, przedsiębiorców i bezpieczeństwo użytkowników ruchu drogowego - powiedział dr Tomasz Soliński, zastępca prezydenta Krosna.
Przebudowane zostały skrzyżowania, które wcześniej utrudniały życie kierowcom. Na skrzyżowaniu ulic Podkarpackiej, Skłodowskiej-Curie, Okulickiego i Baczyńskiego, powstały nowoczesne, bezkolizyjne węzły drogowe. Wybudowano rondo na ul. Skłodowskiej-Curie, a także nową ulicę Tytusa Trzecieskiego, która połączyła dzielnicę Polanka z ulicą Tysiąclecia.
Najtrudniejszym i najbardziej czasochłonnym elementem inwestycji był wiadukt drogowy nad linią kolejową nr 108. Dodatkowo powstały drogi zbiorcze, chodniki, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe, ekrany dźwiękochłonne oraz nowoczesne oświetlenie.

- Po blisko półtora roku prac i związanych z nimi utrudnień, możemy użytkować bezpieczną infrastrukturę sprzyjającą mieszkańcom, kierowcom i pieszym. Droga uzbrojona została w oświetlenie, sygnalizacje świetlne oraz sterowanie ruchem. Przez Krosno można teraz przejechać bezpieczniej, płynniej, szybciej, bez stania w korkach. Nie bez znaczenia są też wrażenia estetyczne. Miasto pięknie wygląda, szczególnie wieczorem. Krosno zyskało wielkomiejski charakter. To jest to o czym marzyliśmy - podkreślił Piotr Przytocki.

Uczestniczący w oficjalnym otwarciu przebudowanego odcinka DK28 wiceminister infrastruktury Rafał Weber zaznaczył, że istnym elementem działania ministerstwa jest wspieranie samorządów w tym, aby usprawniali układy komunikacyjne wewnątrz miast.
- I z taką radykalną poprawą układu komunikacyjnego mamy do czynienia w Krośnie. Cieszę się, że Ministerstwo Infrastruktury środkami rządowymi mogło wesprzeć to wielkie przedsięwzięcie. Robimy wszystko, by wspólnie z samorządami problemy komunikacyjne rozwiązywać, poprawiać bezpieczeństwo mieszkańców i użytkowników dróg. Gratuluję tej inwestycji panom prezydentom oraz radnym Krosna - powiedział wiceminister Rafał Weber.

- Jest również rozwiązanie dużego problemu komunikacyjnego dla mieszkańców dziennicy Polanka. Dziękuję za tak duże wsparcie tych zadań Ministerstwu Infrastruktury. Gratuluję też dobrych decyzji i skutecznych działań radnym rady Miasta Krosna na czele z przewodniczącym Zbigniewem Kubitem oraz wielkiego zaangażowania w realizacji inwestycji prezydentowi Piotrowi Przytockiemu i zastępcy Tomaszowi Solińskiemu - powiedział poseł Piotr Babinetz.
Nową drogę poświęcił proboszcz parafii Krosno - Polanka ks. prałat Mirosław Grendus.
Wykonawcą prac było konsorcjum złożone z lokalnych firm. Liderem był Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie, a partnerami: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych i Drogowych S.A. w Krośnie, oraz Wolmost Sp. z o. o.

Wiceminister Rafał Weber zapewnił, że środki na zadania drogowe będą zapewnione również w kolejnych latach.
- Wojewoda podkarpacki jeszcze w lipcu br. ogłosi nabór wniosków w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Zachęcamy więc wszystkie samorządy do składania wniosków. Ministerstwo Infrastruktury w październiku ogłosi nabór wniosków w ramach subwencji ogólnej na rok 2022. Zachęcam panów prezydentów, by aplikować o kolejne środki - dodał Rafał Weber.


Komentarze
Dodaj komentarz