Podpisy, które zmieniły los fabryki. Co się wydarzyło w 1997 roku?

Podpisy, które zmieniły los fabryki. Co się wydarzyło w 1997 roku?
fot. Andrzej Józefczyk

Wczoraj, 12 września, krośnieński zakład będący obecnie częścią BWI Group świętował imponujący jubileusz 80-lecia istnienia. To doskonała okazja, by sięgnąć do archiwów i przypomnieć jeden z kluczowych momentów w historii tej firmy.

Prezentujemy wyjątkowe zdjęcia z archiwum Andrzeja Józefczyka z listopada 1997 roku, kiedy to ówczesna Fabryka Amortyzatorów S.A. w Krośnie stała się częścią globalnego koncernu Delphi Automotive Systems, wchodzącego w skład General Motors Corporation. To wydarzenie otworzyło nowy rozdział w historii krośnieńskiego zakładu i przyspieszyło jego rozwój na arenie międzynarodowej.

Historia jednej transformacji


Droga do tego przełomowego momentu była długa. Poszukiwania inwestora strategicznego trwały aż sześć lat, a same negocjacje rozciągnęły się na kilka miesięcy. Warto przypomnieć, że zaledwie trzy lata wcześniej, w 1994 roku, zakład zmienił nazwę z Fabryki Amortyzatorów "Polmo" na Fabrykę Amortyzatorów S.A.
Podpisy, które zmieniły los fabryki. Co się wydarzyło w 1997 roku?

Uroczysty moment podpisania dokumentów


Na archiwalnych zdjęciach możemy zobaczyć kluczowe postaci, które brały udział w tym historycznym wydarzeniu. Wśród nich znajduje się Alan S. Dawes, dyrektor generalny Delphi Chassis Systems i wiceprezes General Motors Corporation, Leszek Waliszewski, prezes Zarządu Delphi Automotive Systems Poland, oraz Jan Longawa, prezes Zarządu nowo powstałej spółki Delphi Chassis Systems Krosno S.A.

Fotografie ukazują moment podpisywania dokumentów oraz uścisk dłoni, symbolizujący rozpoczęcie nowej ery dla krośnieńskiego zakładu.
Podpisy, które zmieniły los fabryki. Co się wydarzyło w 1997 roku?

Od Delphi do BWI


Po przejęciu przez Delphi zakład przyjął nazwę Delphi Chassis Systems Krosno S.A. Była to jednak nie ostatnia zmiana w historii firmy. W 2009 roku zakład stał się częścią BWI Group, pod którą to nazwą funkcjonuje do dziś.

Patrząc na te archiwalne zdjęcia, trudno nie docenić drogi, jaką przeszła firma przez ostatnie 27 lat. Od lokalnego producenta do globalnego lidera w produkcji zaawansowanych systemów zawieszeń, dostarczającego komponenty dla najbardziej prestiżowych marek motoryzacyjnych na świecie.

Tak świętowano 80-lat krośnieńskiego zakładu:
{rrrArticleSection}25686{rrrArticleSection}

Komentarze

Korczyniak
16.09.2024 08:54
Niestety Lnianki i Fabosu nie udało się sprzedać. Nikt się tam nie uwłaszczył... No to pewnie i nikt tam pracy nie stracił...? Dzisiaj prężnie działają tylko te firmy, które wtedy udało się sprzedać. One dają pracę ludziom. Tylko ludzi już do tej pracy brakuje i np. BWI zatrudnia pracowników z Kolumbi, bo w Krośnie brakuje fachowców.
Odpowiedz
No future
14.09.2024 17:53
I to był początek końca a dziś to już jest padaka.
Odpowiedz
WWWW
14.09.2024 11:43
I tak uwłaszczała się nomenklatura post komunistyczna i postsolidarnosciowa.
Odpowiedz
Ola
13.09.2024 21:01
Nie dla wszystkich był to radosny czas. Przemiany, restrukturyzacja oznaczała utratę pracy dla niektórych, co w tamtych czasach dla wielu rodzin oznaczało ciężką sytuację....
Odpowiedz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.