Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył ponad 150 tys. zł kary na spółkę TD System, która zarządzała parkingami przy sklepach sieci Biedronka.
Dwa lata temu pisaliśmy o uruchomieniu parkometru przy sklepie Biedronka przy ulicy Grodzkiej w Krośnie. Wielu klientów sklepu było oburzonych i zaskoczonych otrzymaniem wezwania do zapłaty za brak biletu parkingowego. Część z nich składała reklamacje do spółka TD System zarządzającej parkingiem. Skargi na sposób ich rozpatrywania dotarły do Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W czwartkowym (8.07) komunikacie prezes UOKiK Tomasz Chróstny poinformował o nałożeniu ponad 150 tys. zł kary na spółkę TD System.

Prezes UOKiK ustalił, że spółka TD System odmawiała anulowania wezwań do uiszczenia opłaty za brak biletu parkingowego, mimo że konsument pobrał bilet, ale nie umieścił go za przednią szybą samochodu.

- Nie kwestionujemy wprowadzenia wymogu pobrania biletu na parkingach przed sklepami, ale brak uczciwego i rzetelnego traktowania konsumentów, którzy zgłosili reklamację i byli w stanie udowodnić, że pobrali bilet. W takiej sytuacji przedsiębiorca powinien umożliwić konsumentom złożenie wyjaśnień i uwzględniać reklamacje. Tymczasem udowodnienie przez klienta, że pobrał bilet i robił zakupy w danym sklepie nie stanowiło podstawy do anulowania opłaty - mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Spółka TD System odpowiadała na reklamacje w formie wystandaryzowanego pisma, nie analizując faktów i dowodów wskazanych przez konsumenta, ograniczając się jedynie do stwierdzenia, że konsument złamał regulamin parkingu.

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny stwierdził, że spółka TD System odmawiając uznania zasadnych reklamacji naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożył na nią karę finansową. Przedsiębiorca poinformuje o decyzji osoby, którym nie anulował wezwań do zapłaty i zamieści informację na stronie internetowej. Konsumenci na podstawie ustawy o nieuczciwych praktykach rynkowych mogą dochodzić od TD System zwrotu opłaty, powołując się na decyzję Prezesa UOKiK.

Aktualnie za rozpatrzenie zgłoszeń dotyczących parkingów przy placówkach sieci handlowej Biedronka odpowiada obecnie jej właściciel - Jeronimo Martins Polska.

Decyzja prezesa UOKiK nie jest prawomocna - przysługuje od niej odwołanie do sądu.

~oscar

10-07-2021 09:06 2 17

Jedno jest super wyjście--OMIJAĆ TA BIEDRONKĘ (OBOK KINA) !!
Odpowiedz

~Nuda veritas

08-07-2021 22:41 5 20

Mi chciał nałożyć karę taki bezkarkowaty pan , żem go wyśmioł przy Grodzkiej, a przy tym otworzył kodeks drogowy, pan zmiękł i odszedł ale nie odszedł w sina dal lecz do następnego mni mondrego niż On sam !!!
Odpowiedz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. terazKrosno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.